Методичні корисності

    Методична робота
Інформування
«ППЗ курсів природничо-математичного циклу»
2014 рік
Швидкість зміни інформації у сучасному світі настільки висока, що гостро постає питання формування у дитини оптимальних комплексів знань і способів діяльності, формування інформаційної компетентності, що забезпечить універсальність її освіти. Підвищення якості освіти визначається використанням нових методів і засобів навчання. Активне навчання потребує залучення учнів у навчальний процес. У розв’язанні цих проблем важливе місце відводиться комп’ютерному програмному забезпеченню освітнього процесу в цілому, а отже і мультимедійним технологіям зокрема.

Мультимедійною називають технологію, яка окреслює порядок розробки, функціонування та застосування засобів обробки інформації.
Матеріальна база Привільненської ЗОШ І-ІІІ дає можливість реалізовувати комп’ютерні технології у певному обсязі. До послуг учнів та вчителів комп’ютерний клас, бібліотека електронних засобів навчального призначення.
Комп’ютер на будь-якому уроці допомагає створити високий рівень особистої зацікавленості учнів за допомогою інформації, виведеної на екран. Структура уроку з використанням комп’ютера є багатоваріантною, однак він має бути поліфункціональним: не лише формувати знання, а й сприяти розвиткові учнів, уводити їх у сферу психічної діяльності.
Широке застосування мультимедійних технологій різко підвищує ефективність активних методів навчання для всіх форм організації навчального процесу. Звісно, комп’ютер не замінює викладача, а є лише засобом здійснення педагогічної діяльності, його помічником. Якість і ступінь засвоєння навчального матеріалу, а також вплив на активізацію пізнавальної діяльності, як засвідчує практика, істотно зростає.
Для 5-6 кл. є “Програмно-методичний комплекс навчального призначення “Математика. 5-6 клас” для загальноосвітніх закладів” який частково охоплює чинну навчальну програму з математики для 5-6 класів, затверджену Міністерством освіти та науки України.
ПМК розраховано на використання як для самостійної роботи учнів, так і для колективної форми навчання, а також для проведення тестування.
Весь курс складається зі 139 уроків у п’ятому класі та 127 уроків у шостому, що відповідає навчальній програмі. Кожен урок розкриває конкретну тему згідно навчальної програми та містить засоби для пояснення необхідної теми: текст, формули, статичні та динамічні схеми, моделі, анімації, аудіо- та відеофрагменти, малюнки, світлини тощо.
Ще одним важливим засобом є конструктор уроків, за допомогою якого вчитель може створити уроки за власною методикою, а також за потреби відредагувати запропоновані розробниками уроки.
Програмний засіб орієнтований на сучасні форми навчання із забезпеченням сумісності з традиційними навчальними матеріалами в повній відповідності з документами, що регламентують зміст освіти.
ПМК дає можливість досягнення наступних педагогічних цілей:
Підтримка групових та індивідуальних форм вивчення математики в умовах класно – урочної системи організації навчального процесу;
Створення комфортних умов комп’ютерної підтримки традиційних і новаторських технологій навчання математики;
Підвищення пізнавального інтересу учнів до вивчення математики;
Забезпечення диференційованого підходу до вивчення математики;
Формування навичок розв’язування задач практичного та дослідницького характеру;
Структуризація змісту навчання математики та активізації опорних знань.
У 7-11 класах можна використовувати наступні педагогічні програмні засоби:
«Бібліотека електронних наочностей «Геометрія, 7-9 клас»;
«Бібліотека електронних наочностей «Алгебра, 7-9 клас»;
Зазначені педагогічні програмні засоби призначено для використання на уроках алгебри та геометрії у 7-9 класах як бібліотеку наочностей. Їх також можна використовувати під час самостійного вивчення навчального матеріалу.
За тематикою та змістом програмні засоби повністю забезпечують наочністю проведення уроків математики, якісно посилюючи дидактичні можливості вчителя як під час викладання теоретичного матеріалу, так і під час розв’язання задач.
Користуючись програмним модулем «Конструктор уроку», учитель може скласти урок з дидактичних матеріалів, що зберігаються в бібліотеці опорних конспектів. У програмному модулі «Середовище розв’язання» користувач може розв’язати задачу та включити її до складу уроку, а у програмному модулі «Графіки» він може розв’язати задачу на графічні побудування і також включити її до складу уроку. Уроки проводжу в груповому, індивідуальному або вибірковому режимах. ППЗ дають можливість застосування усіх видів інтерактивних, аудіовізуальних та екранно-звукових засобів навчання, спрямованих на підвищення позитивної мотивації учнів до вивчення алгебри та геометрії. Це веде до посилення пізнавальної діяльності учнів, розвитку їх мислення, формування активної позиції особистості в сучасному інформатизованому суспільстві. Використання ППЗ забезпечує розвиток творчих здібностей учнів і бажання займатися самостійною роботою.
Наступний ППЗ, яким можна користуватися на уроках геометрії, – Пакет динамічної геометрії DG створений для підтримки шкільного курсу планіметрії. DG – це комп’ютерне середовище для експериментування з геометрії. Мета пакета – надати учням можливість самостійного відкриття геометрії шляхом експериментування на комп’ютері.
Головна ідея DG – дати користувачеві можливість виконувати на комп’ютері побудови, аналогічні класичним геометричним побудовам “на папері”.
Під час проведення практичних занять можна використовувати презентації, проте тут є свої особливості. Презентацію можна демонструвати як за допомогою проектора, так і на екранах моніторів (під час проведення занять у комп’ютерному класі). При проведенні такого уроку презентацію використовую як його частину, наприклад, на початку заняття для повторення раніше вивченого матеріалу, у математичних диктантах, усному опитуванні, тестовій перевірці знань учнів, мотивації навчальної діяльності або в кінці – підводячи підсумки уроку, на етапі рефлексії.
Таким чином, використання мультимедійних технологій дозволяє:
– підвищити інформативність уроку;
– стимулювати мотивацію навчання;
– підвищити наочність навчання;
– здійснити повторення найбільш складних моментів;
– реалізувати доступність і сприйняття інформації за рахунок паралельного представлення інформації у візуальній і слуховій формах;
– організувати увагу учнів у фазі її біологічного зниження (25-30 хвилин після початку лекції та останні хвилини уроку) за рахунок художньо-естетичного виконання слайдів-заставок або за рахунок доцільно застосованої анімації та звукових ефектів;
– здійснити повторення (перегляд, коротке відтворення) матеріалу попереднього уроку;
– створити викладачу комфортні умови роботи на уроці.
Отже, в цілому, мультимедіа є виключно корисною та плідною навчальною технологією, завдяки притаманній їй інтерактивності, гнучкості й інтеграції різноманітних типів мультимедійної навчальної інформації, а також завдяки можливості врахування індивідуальних особливостей учнів та сприяння підвищенню їх мотивації. Мультимедійні засоби навчання є перспективним і високоефективним інструментом, що дозволяє надавати інформацію у більшому обсязі, ніж традиційні джерела інформації й у тій послідовності, що відповідає логіці пізнання. Завдяки цій технології можна підняти процес навчання на якісно новий рівень.
Швидкість зміни інформації у сучасному світі настільки висока, що гостро постає питання формування у дитини оптимальних комплексів знань і способів діяльності, формування інформаційної компетентності, що забезпечить універсальність її освіти. Підвищення якості освіти визначається використанням нових методів і засобів навчання. Активне навчання потребує залучення учнів у навчальний процес. У розв’язанні цих проблем важливе місце відводиться комп’ютерному програмному забезпеченню освітнього процесу в цілому, а отже і мультимедійним технологіям зокрема.

Немає коментарів:

Дописати коментар